13 Augusti

Nu har andra sommarveckan för iår anlänt! Den andra sommarveckan var andra veckan i Juni så det är ungefär varannan månad verkar det som.. 
Idag är det stårlande sol och cirka 20 grader. Jag klagar inte! Jag sitter nu ute på balkongen i solen och har precis ätit lunch. Slängde in en tvätt med sängkläder som nu torkar på ett par stolar här ute.
Igår jobbade jag hela dagen. Det var jättefint väder då också. Barnen var ute och lekte på förmiddagen. När Conor sov såg Cliona på Askungen. Jag la mig på soffan och hon la sig på min mage. Jag låg och slumrade i ungefär en halvtimme. Jätteskönt!
Vi bestämde oss för att gå till parken inne i stan nnär Conor hade vaknat. Det tog ungefär en halvtimme att gå med dubbelvagnen och det var lite uppförsbackar och jättevarmt. Jag var slut när vi kom dit.
Lekplatsen var helt smäckfull så det gick inte att vara där. Eftersom Cliona och Conor är såpass små så vågade jag inte låta dom springa omkring då det var massor av äldre barn som sprang omkring och nästan välte omkull dom! Therese kom och mötte upp oss och det underlättade rätt mycket!
Vi gik och kollade runt i parken istället för att stanna på lekplatsen och Cliona och Conor älskade rosträdgården dom hade! Vi gick och luktade på massor av olika blommor.
Therese tog med sig kameran så jag tog några bra kort på barnen som jag sedan mailade till Fionnuala. Hon blev jätteglad!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: